Communicatiemiddelen beter benutten

Omschrijving (toelichting)
We communiceren op al onze kanalen leesbaar, begrijpelijk en feitelijk juist. We geven een snelle, kwalitatief goede en deskundige reactie of antwoord op vragen van inwoners. Waarbij men dezelfde informatie krijgt, ongeacht het kanaal dat men gebruikt. Dus als via Facebook een vraag gesteld wordt, wordt ook via Facebook antwoord gegeven. Zo sluiten we aan bij de voorkeurskanalen van de inwoner.
We streven naar een aanpak waarbij alle communicatie- en dienstverleningskanalen naadloos op elkaar aansluiten. Informatie op de website komt overeen met die in de krant en op social media.
In 2020 zijn we ons gerichter gaan bezighouden met een social mediastrategie en de productie van content voor deze kanalen. We zijn gestart met een instagram account voor Barendrecht om de doelgroep van jongeren/jong volwassenen beter te kunnen bereiken. Om de omschreven doelstelling te kunnen behalen, is het belangrijk om regelmatig lezersonderzoek te doen naar onze communicatiekanalen en hoe die gewaardeerd, gebruikt en ervaren worden door inwoners. Door de impact van corona zijn we in 2020 niet toegekomen aan de uitvoering. Wel hebben we gebruik kunnen maken van online statistieken, van zowel de website als social media. We kunnen monitoren met welke berichten we inwoners bereiken en met welke niet (genoeg).