Uitgaven

29,4%
€ 52.588.611
29,4% Complete

Inkomsten

9,84%
€ -17.822.319
9,84% Complete

Saldo

1502,17%
€ 34.766.291

Programma 7 Sociaal Domein

Uitgaven

29,4%
€ 52.588.611
29,4% Complete

Inkomsten

9,84%
€ -17.822.319
9,84% Complete

Saldo

1502,17%
€ 34.766.291

Omschrijving (toelichting)

Beschrijving
Binnen dit programma vallen de volgende taakvelden:

  • 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie - voorzieningen die primair gericht zijn op participatie:
    -ondersteunen op participatie gerichte burgerinitiatieven, ondersteuning vrijwilligers en mantelzorg;;
    -buurt -en clubhuizen;
    -collectief aanvullend vervoer;
    -kinderopvang;
    -toegankelijkheid voorzieningen;
    -noodopvang vluchtelingen.
  • 6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen - loketvoorzieningen gericht op het identificeren van eigen kracht en het geleiden naar de juiste vorm van individuele ondersteuning. Georganiseerd in specifieke wijkteams, gemeentelijke loketten of centra voor jeugd en gezin:
    -voorlichting, advisering en (cliënt)ondersteuning;
    -toegang tot 1e en 2e lijnsvoorzieningen;
    -ondersteuning gedupeerde ouders kinderopvangtoeslagaffaire;
    -aanpak Veilig Thuis, aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling: toegangstaken en doorverwijzingen.
  • 6.3 Inkomensregelingen - alle inkomens en bijstandsvoorzieningen:
    -inkomensvoorzieningen en loonkostensubsidies op grond van de Participatiewet, IOAW en IOAZ;
    -schuldhulpverlening;
    -gemeentelijk armoedebeleid.
  • 6.4 WSW en beschut werk - voorzieningen ter bevordering van de maatschappelijke participatie die niet gericht zijn op doorstromen naar arbeid:
    -beschut werken;
    -arbeidsmatige dagbesteding.
  • 6.5 Arbeidsparticipatie -  alle op arbeid gerichte participatie en re-integratievoorzieningen:
    -re-integratie-instrumenten zoals proefplaatsingen, participatieplaatsen, vrijwilligerswerk/sociale activering, scholing;
    -voorzieningen zoals werkplekaanpassingen, vervoersvoorzieningen, doventolk, brailleregels, aangepaste rolstoel.
  • 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) - materiële voorzieningen en vervoers -en woondiensten om zelfstandig te kunnen functioneren voor mensen met fysieke beperkingen die op basis van een beschikking worden verstrekt:
    -vervoersdiensten;
    -rolstoelen;
    -woningaanpassingen;
    -hulpmiddelen.
  • 6.71a Huishoudelijke hulp (WMO) - hulp bij het huishouden:
  • 6.71b Begeleiding (WMO): -begeleiding, persoonlijke verzorging, kortdurend verblijf en overige ondersteuning gericht op individu/gezin,
  • 6.71c Dagbesteding (WMO): -dagbesteding, overige groepsgerichte ondersteuning en inloopfunctie GGZ.
  • 6.71d Overige maatwerkarrangementen (WMO): -overige maatwerkarrangementen die niet kunnen worden toebedeeld aan de taakvelden 6.71a, 6.71b en 6.71c.

Jeugdhulp zonder verblijf
Hulp en zorg aan jongeren en hun ouders bij psychische, psychosociale en/of gedragsproblemen, verstandelijke beperking van de jongere of opvoedingsproblemen van de ouders. De jongere verblijft thuis in eigen gezin.

  • 6.72a Jeugdhulp begeleiding - gericht op oefenen en structureren van dagelijkse vaardigheden:
  • 6.72b Jeugdhulp behandeling - ambulante hulp;
  • 6.72c Jeugdhulp dagbesteding - dagbehandeling, vervoersdiensten;
  • 6.72d Jeugdhulp zonder verblijf overig - die jeugdhulp die die niet kunnen worden toebedeeld aan de taakvelden 6.72a, 6.72b en 6.72c .

Jeugdhulp met verblijf
Hulp en zorg aan jongeren en hun ouders bij psychische, psychosociale en/of gedragsproblemen, verstandelijke beperking van de jongere of opvoedingsproblemen van de ouders. De jongere verblijft formeel niet thuis in het eigen gezin.

  • 6.73a Pleegzorg - vorm van jeugdhulp waarbij een jongere (tijdelijk) wordt opgenomen in een pleeggezin. Begeleiding vindt plaats door een pleegzorgaanbieder.
  • 6.73b Gezinsgericht.
  • 6.73c Jeugdhulp met verblijf overig - de jongere verblijft in de accommodatie van de jeugdhulpaanbieder, veelal in een groep met andere jongeren.
  • 6.74a Jeugd behandeling GGZ zonder verblijf - generalistische basis GGZ, kindergeneeskunde, jeugd GGZ.
  • 6.74b Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf - jeugdhulp dat vanwege een crisissituatie wordt verleend thuis of bij een aanbieder, alle jeugdhulp die valt onder het Landelijk Transitiearrangement (LTA), en GGZ -behandeling waarbij sprake is van een opname.
  • 6.74c Gesloten plaatsing - jeugdhulp waarbij de jongere verblijft bij een jeugdhulpaanbieder op basis van een machtiging.
  • 6.81a Beschermd wonen (WMO) - beschermd wonen en maatwerkarrangement intramuraal of GGZ-wonen.
  • 6.81b Maatschappelijke -en vrouwenopvang (WMO) - vrouwenopvang, maatschappelijke opvang voor cliënten met een meervoudige problematiek (verslaving), dagbesteding voor deze cliënten;
  • 6.82a Jeugdbescherming - kinderbeschermingsmaatregelen ondertoezichtstelling (OTS) en Voogdij.
  • 6.82b Jeugdreclassering - combinatie van begeleiding en controle voor jongeren vanaf 12 jaar die voor hun 18e verjaardag met de politie of leerplichtambtenaar in aanraking zijn geweest en een proces-verbaal hebben gekregen.

Omschrijving (toelichting)

Hoofddoel 1: Inwoners ontwikkelen zich optimaal

Wat hebben we bereikt?

Terug naar navigatie - Hoofddoel 1: Inwoners ontwikkelen zich optimaal - Wat hebben we bereikt?

Subdoel 1b: Meer kinderen groeien gezond en veilig op

Terug naar navigatie - Hoofddoel 1: Inwoners ontwikkelen zich optimaal - Wat hebben we bereikt? - Subdoel 1b: Meer kinderen groeien gezond en veilig op

Wat hebben we er voor gedaan?

Hoofddoel 2a: Inwoners hebben gelijke kansen om mee te doen

Wat hebben we bereikt?

Terug naar navigatie - Hoofddoel 2a: Inwoners hebben gelijke kansen om mee te doen - Wat hebben we bereikt?

Subdoel 2a: Minder inwoners ervaren (financiële) belemmeringen om mee te doen

Terug naar navigatie - Hoofddoel 2a: Inwoners hebben gelijke kansen om mee te doen - Wat hebben we bereikt? - Subdoel 2a: Minder inwoners ervaren (financiële) belemmeringen om mee te doen

Wat hebben we er voor gedaan?

Subdoel 2b: Meer inwoners kunnen (naar vermogen) meedoen

Terug naar navigatie - Hoofddoel 2a: Inwoners hebben gelijke kansen om mee te doen - Wat hebben we bereikt? - Subdoel 2b: Meer inwoners kunnen (naar vermogen) meedoen

Wat hebben we er voor gedaan?

Hoofddoel 2b: Inwoners zijn (langer) vitaal en gezond

Wat hebben we bereikt?

Terug naar navigatie - Hoofddoel 2b: Inwoners zijn (langer) vitaal en gezond - Wat hebben we bereikt?

Hoofddoel 3a: Inwoners kunnen voor zichzelf zorgen en kijken naar anderen om

Wat hebben we bereikt?

Terug naar navigatie - Hoofddoel 3a: Inwoners kunnen voor zichzelf zorgen en kijken naar anderen om - Wat hebben we bereikt?

Subdoel 3a: Meer inwoners voelen zich verbonden met en zetten zich in voor hun wijk of buurt

Terug naar navigatie - Hoofddoel 3a: Inwoners kunnen voor zichzelf zorgen en kijken naar anderen om - Wat hebben we bereikt? - Subdoel 3a: Meer inwoners voelen zich verbonden met en zetten zich in voor hun wijk of buurt

Wat hebben we er voor gedaan?

Hoofddoel 3b: Inwoners zijn in staat om (langer) (veilig) thuis te (blijven) wonen

Wat hebben we bereikt?

Terug naar navigatie - Hoofddoel 3b: Inwoners zijn in staat om (langer) (veilig) thuis te (blijven) wonen - Wat hebben we bereikt?

Subdoel 3c: Meer inwoners met een ondersteuningsbehoefte kunnen thuis blijven wonen

Terug naar navigatie - Hoofddoel 3b: Inwoners zijn in staat om (langer) (veilig) thuis te (blijven) wonen - Wat hebben we bereikt? - Subdoel 3c: Meer inwoners met een ondersteuningsbehoefte kunnen thuis blijven wonen

Wat hebben we er voor gedaan?

Beleidsindicatoren Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)

Terug naar navigatie - Programma 7 Sociaal Domein - Beleidsindicatoren Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)
Nr. BBV Indicator Beschrijving indicator 2024 2023
BD NL BD NL
1. Verwijzingen Halt (bron: Bureau Halt) Het aantal verwijzingen naar Halt, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 12-17 jaar. 4 (2024) 9 (2024) 3 (2023) 9 (2023)
2. Jongeren met een delict voor de rechter (bron: CBS) Het percentage jongeren (12-21 jaar) dat met een delict voor de rechter is verschenen 1% (2023) 1% (2023) 1% (2022) 1% (2022)
3. Jongeren met jeugdhulp (bron: CBS) Het percentage jongeren tot 18 jaar met jeugdhulp ten opzicht van alle jongeren tot 18 jaar. 9,5% (2024) 11,5% (2024) 7,7 % (2023) 11,1% (2023)
4. Jongeren met jeugdreclassering (bron: CBS) Het percentage jongeren (12-22 jaar) met een jeugdreclasseringsmaatregel ten opzichte van alle jongeren (12-22 jaar). 0,1% (2024) 0,3% (2024) 0,1% (2023) 0,3% (2023)
5. Jongeren met jeugdbescherming (bron: CBS) Het percentage jongeren tot 18 jaar met een jeugdbeschermingsmaatregel ten opzichte van alle jongeren tot 18 jaar. 0,7% (2024) 0,9% (2024) 0,4% (2023) 1% (2023)
6. Bijstandsuitkeringen (bron: CBS) Het aantal personen met een bijstandsuitkering, per 10.000 inwoners. 212,8 (2024) 343,6 (2024) 205,2 (2023) 344,8 (2023)
8. Lopende re-integratievoorzieningen (bron: CBS) Het aantal lopende re-integratievoorzieningen, per 10.000 inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar. 141,6 (2024) 203,1 (2024) 112,1 (2023) 191,5 (2023)
9. Wmo-cliënten met maatwerkarrangement (bron: CBS) Een maatwerkarrangement is een vorm van specialistische ondersteuning binnen het kader van de Wmo, per 10.000 inwoners. 570 (2024) 650 (2024) 590 (2023) 700 (2023)
10. % kinderen in uitkeringsgezin (bron: CBS) Het percentage kinderen tot 18 jaar dat in een gezin leeft dat van een bijstandsuitkering moet rondkomen. 3% (2023) 6% (2023) 3% (2022) 6% (2022)
11. % werkloze jongeren (bron: CBS) Het percentage werkeloze jongeren (16-22 jaar). 1% (2023) 2% (2023) 1% (2022) 1% (2022)

Wat heeft het gekost? Programma Sociaal Domein

Terug naar navigatie - Programma 7 Sociaal Domein - Wat heeft het gekost? Programma Sociaal Domein
Overzicht lasten en baten op taakveldniveau Begroting 2024 Begrotingswijzigingen 2024 Begroting 2024 na wijziging Werkelijk 2024 Afwijking (voordeel is + nadeel is -)
Lasten
6.1:Samenkracht en burgerparticipatie 3.260.400 937.900 4.198.300 5.454.255 -1.255.955
6.2:Toegang en eerstelijnsvoorzieningen 4.460.700 -52.800 4.407.900 5.578.301 -1.170.401
6.3:Inkomensregelingen 10.983.400 1.088.000 12.071.400 14.078.665 -2.007.265
6.4:WSW en beschut werk 370.900 -34.200 336.700 379.596 -42.896
6.5:Arbeidsparticipatie 1.452.300 -474.800 977.500 1.048.322 -70.822
6.6:Maatwerkvoorzieningen (WMO) 3.435.300 -639.400 2.795.900 2.705.914 89.986
6.71:Maatwerkdienstverlening 18+ 0 0 0 0 0
6.71A:Huishoudelijke hulp (WMO) 3.959.600 368.000 4.327.600 4.601.114 -273.514
6.71B:Begeleiding (WMO) 1.368.400 248.000 1.616.400 1.717.884 -101.484
6.71C:Dagbesteding (WMO) 712.100 -67.000 645.100 659.313 -14.213
6.71D:Overige maatwerkarrangementen (WMO) 373.200 196.500 569.700 582.542 -12.842
6.72:Maatwerkdienstverlening 18- 0 0 0 0 0
6.72A:Jeugdzorg begeleiding 1.379.700 395.900 1.775.600 3.621.212 -1.845.612
6.72B:Jeugdzorg behandeling 4.112.300 28.700 4.141.000 2.591.180 1.549.820
6.72C:Jeugdhulp dagbestedeing 1.529.400 -10.200 1.519.200 1.185.547 333.653
6.72D:Jeugdhulp zonder verblijf overig 1.115.100 -23.100 1.092.000 1.543.826 -451.826
6.73A:Pleegzorg 1.193.700 20.100 1.213.800 1.167.588 46.212
6.73B:Gezinsgericht 19.900 -12.500 7.400 7.216 184
6.73C:Jeugdhulp met verblijf overig 2.642.000 62.200 2.704.200 2.689.356 14.844
6.74A:Jeugd behandeling GGZ zonder verblijf 19.900 -12.500 7.400 7.216 184
6.74B:Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf 1.033.900 15.200 1.049.100 986.395 62.705
6.74C:Gesloten plaatsing 19.900 -12.500 7.400 7.216 184
6.81:Geëscaleerde zorg 18+ 0 0 0 0 0
6.81A:Beschermd wonen (WMO) 2.900 78.300 81.200 90.896 -9.696
6.81B:Maatschappelijke- en vrouwenopvang (WMO) 35.700 58.100 93.800 79.265 14.535
6.82:Geëscaleerde zorg 18- 0 0 0 0 0
6.82A:Jeugdbescherming 1.508.500 39.700 1.548.200 1.527.601 20.599
6.82B:Jeugdreclassering 225.500 1.900 227.400 278.192 -50.792
Totaal Lasten 45.214.700 2.199.500 47.414.200 52.588.611 -5.174.411
Baten
6.1:Samenkracht en burgerparticipatie -139.900 -2.478.000 -2.617.900 -3.625.790 1.007.890
6.2:Toegang en eerstelijnsvoorzieningen 0 0 0 -2.021.679 2.021.679
6.3:Inkomensregelingen -7.774.600 -1.779.000 -9.553.600 -11.197.333 1.643.733
6.4:WSW en beschut werk 0 0 0 0 0
6.5:Arbeidsparticipatie 0 0 0 -28.855 28.855
6.6:Maatwerkvoorzieningen (WMO) -341.500 0 -341.500 -411.843 70.343
6.71A:Huishoudelijke hulp (WMO) 0 0 0 0 0
6.71B:Begeleiding (WMO) 0 0 0 -87.750 87.750
6.71C:Dagbesteding (WMO) 0 0 0 0 0
6.71D:Overige maatwerkarrangementen (WMO) 0 0 0 0 0
6.72B:Jeugdzorg behandeling 0 0 0 -53.550 53.550
6.72C:Jeugdhulp dagbestedeing 0 0 0 -12.750 12.750
6.73A:Pleegzorg 0 0 0 -33.150 33.150
6.73C:Jeugdhulp met verblijf overig 0 0 0 -76.500 76.500
6.74B:Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf 0 0 0 -28.050 28.050
6.81A:Beschermd wonen (WMO) 0 0 0 0 0
6.81B:Maatschappelijke- en vrouwenopvang (WMO) 0 0 0 0 0
6.82A:Jeugdbescherming 0 0 0 -237.419 237.419
6.82B:Jeugdreclassering 0 0 0 -7.650 7.650
Totaal Baten -8.256.000 -4.257.000 -12.513.000 -17.822.319 5.309.319
Saldo lasten en baten programma Sociaal Domein 36.958.700 -2.057.500 34.901.200 34.766.291 134.909

Toelichting afwijkingen (> € 25.000 en < € 100.000)

Terug naar navigatie - Programma 7 Sociaal Domein - Toelichting afwijkingen (> € 25.000 en < € 100.000)

Omschrijving (toelichting)

Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie (saldo € 248.066 nadeel)
Vluchtelingenwerk trajecten (€ 99.612 nadeel)
Voor de trajecten die uitgevoerd worden in het kader van de ‘maatschappelijke begeleiding’ door Vluchtelingenwerk is abusievelijk geen bedrag begroot. Het bedrag is hoger dan verwacht door de inhaalslag die gemaakt is bij het realiseren van de huisvestingstaakstelling. 

Ouderenwerk (€ 89.612 voordeel)
Dit voordeel komt door een lager subsidiebedrag voor met name Stichting KijkOpWelzijn dat ten laste van dit onderdeel gekomen is. Op de totale subsidie over 2024 aan KijkOpWelzijn is geen significante afwijking, zoals in de subsidiestaat te zien is.

Sociale samenhang (€ 34.635 voordeel)
Er is een lager subsidiebedrag ten laste van het onderdeel sociale samenhang verantwoord, omdat een deel ten laste van de specifieke uitkering Brede Regeling Combinatiefuncties gekomen is.

WMO algemene voorzieningen (€ 34.700 nadeel)
De subsidieverstrekking aan het hospice was niet vooraf begroot, maar werd als wenselijk beschouwd. De financiering is vanuit dit budget gerealiseerd, wat heeft geleid tot een tekort. 

Opvang Oekraïners (€ 188.018 nadeel)
Dit is toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 3)

Op dit taakveld zijn de Specifieke uitkeringen Inburgering en Inburgering Onderwijsroute en verantwoord. Deze zijn budgettair neutraal. De afwijking van de lasten en baten is € 910.254.

Taakveld 6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen (saldo € 851.278 voordeel)
Inzet wijkteams (€ 50.741 voordeel)
De afwijking op het budget voor de inzet in de wijkteams is het gevolg van ziekte en afwezigheid van wijkteammedewerkers. Conform de contractuele afspraken met de ingekochte aanbieders worden de niet-gewerkte uren door ziekte en afwezigheid niet gefactureerd. Dit heeft geleid tot een lager uitgavenniveau dan begroot.

Specifieke uitkering Ondersteuning gedupeerden toeslagenaffaire (€ 953.696 voordeel)
Dit is toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 9)

Aan dit taakveld is een hoger bedrag van € 146.769 aan personeelskosten doorbelast.

Taakveld 6.3 Inkomensregelingen (saldo € 363.531 nadeel)
Wet BUIG (€ 34.959 nadeel)
De BUIG is een open-einde regeling, waarbij de uitgaven afhankelijk zijn van het aantal uitkeringsgerechtigden en de inkomsten vanuit het Rijk. In 2024 is een tekort ontstaan door de disbalans tussen het aantal inwoners met recht op een bijstandsuitkering en de relatief lage rijksbijdrage die we hebben ontvangen. Wel hebben we in 2024 de vangnetuitkering over 2023 ontvangen, waardoor het tekort op de BUIG beperkt is gebleven ten opzichte van de totale begroting.

Minimabeleid (€ 244.230 nadeel)
Dit is toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 4)

Kwijtscheldingen (€ 35.101 nadeel)
Alhoewel het aantal verleende kwijtscheldingen niet is toegenomen, is bij de raming van de kosten voor kwijtschelding de stijging van de tarieven onvoldoende meegenomen. Dit heeft geleid tot meerkosten aan kwijtscheldingen.

Aan dit taakveld is een hoger bedrag van € 61.538 aan personeelskosten doorbelast.

Taakveld 6.4 WSW en beschut werk (saldo € 42.896 nadeel)
Aan dit taakveld is een hoger bedrag van € 33.248 aan personeelskosten doorbelast.

Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie  (saldo € 41.967 nadeel) 
Re-integratieprojecten (€ 55.003 nadeel)
De uitgaven in 2024 waren hoger dan verwacht, voornamelijk door de toename van klanten met een arbeidsbeperking die jobcoaching en begeleiding ontvangen. Daarnaast hebben we, in lijn met onze doelstellingen om het aantal uitkeringsgerechtigden te verlagen, extra ingezet op participatie- en re-integratietrajecten. Deze intensieve aanpak vergroot de kansen op duurzame uitstroom naar werk, maar heeft geleid tot hogere kosten dan begroot.

Project Jong Vermogen (€ 50.011 voordeel)
Het resterende budget voor Jong Vermogen was bedoeld voor onvoorziene kosten, zoals een eventuele verhuizing naar een andere locatie. Deze kosten zijn niet gemaakt.

Aan dit taakveld is een hoger bedrag van € 40.420 aan personeelskosten doorbelast.

Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen WMO (saldo € 160.329 voordeel)
Voorzieningen WMO gehandicapten (€ 207.433 voordeel)
Dit is toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 6)

WMO collectief vervoer (€ 68.770 nadeel)
Eerder dit jaar is een bedrag overgeboekt naar een andere post, in de verwachting dat het aantal gebruikers van het collectief vervoer zou afnemen. Na de coronaperiode was inderdaad een daling zichtbaar. In de laatste maanden van 2024 is het gebruik echter onverwacht toegenomen , waarmee geen rekening was gehouden. Dit heeft geleid tot een tekort binnen dit budget.

WMO eigen bijdrage (€ 64.254 voordeel)
Het aantal inwoners dat gebruikmaakt van de WMO is sterker gestegen dan verwacht, mede doordat de vergrijzing in Barendrecht harder toeneemt dan het landelijk gemiddelde. Hierdoor zijn de opbrengsten uit de eigen bijdrage WMO hoger uitgevallen dan geraamd. 

Aan dit taakveld is een hoger bedrag van € 31.533 aan personeelskosten doorbelast.

Taakveld 6.71A Huishoudelijke hulp (WMO) (saldo € 273.514 nadeel)
Huishoudelijke verzorging ZIN (€ 250.500 nadeel)
Dit is toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 6)

Taakveld 6.71B Begeleiding (WMO) (saldo € 13.734 nadeel)
Taakveld 6.71C Dagbesteding (WMO) (saldo € 14.213 nadeel)
Taakveld 6.71D Overige maatwerkarrangementen (WMO) (saldo € 12.842 nadeel)
Op deze taakvelden zijn geen afwijkingen te melden.

Taakveld 6.72A Jeugdzorg begeleiding (saldo € 1.845.612 nadeel)
Taakveld 6.72B Jeugdzorg behandeling (saldo € 1.603.370 voordeel)
Taakveld 6.72C Jeugdhulp dagbesteding (saldo € 346.403 voordeel)
Taakveld 6.72D Jeugdhulp zonder verblijf overig  (saldo € 451.852 nadeel)
Taakveld 6.73A Pleegzorg (saldo € 79.362 voordeel)
Taakveld 6.73B Gezinsgericht (saldo € 184 voordeel)
Taakveld 6.73C Jeugdhulp met verblijf overig (saldo € 91.344 voordeel)
Taakveld 6.74A Jeugd behandeling GGZ zonder verblijf (saldo € 184 voordeel)
Taakveld 6.74B Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf (saldo € 90.755 voordeel)
Taakveld 6.74C Gesloten plaatsing (saldo € 184 voordeel)
Taakveld 6.81A Beschermd Wonen (WMO) (saldo € 9.696 nadeel)
Taakveld 6.81B Maatschappelijke- en vrouwenopvang (WMO) (saldo € 14.535 voordeel)
Taakveld 6.82A Jeugdbescherming (saldo € 258.018 voordeel)
Taakveld 6.82B Jeugdreclassering (saldo € 43.142 nadeel)
Lokale Jeugdhulp (€ 416.562 nadeel)
Regionale Jeugdhulp ( € 350.601 voordeel)
Bijdrage Veilig Thuis (€ 194.069 voordeel)
Dit wordt toegelicht bij de saldoverklaring (nr. 10).